خام فروشی سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت ملک | چرا بازار مسکن در رکود هم رشد می‌کند؟ قیمت‌گذاری عجیب برای کارتن یخچال! جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری چیست؟ اینفوگرافی | ۸ فراری بزرگ مالیاتی کشور را بشناسید بازگشت دوباره ثبت‌نام خودرو! کاهش هزینه‌های تولید، تنها راه نجات دامداران کاهش مصرف لبنیات در کشور | ۶۰ درصد واحد‌های تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی غیرفعال است مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها
سرخط خبرها

خانه نوساز در مشهد متری ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان| بازار مسکن در انتظار افزایش قیمت

  • کد خبر: ۱۵۹۰۷۱
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
خانه نوساز در مشهد متری ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان| بازار مسکن در انتظار افزایش قیمت
بازار مسکن همانند سایر بخش‌های اقتصادی کشور از رکود و بی‌ثباتی رنج می‌برد. قیمت‌های سلیقه‌ای که صاحب‌خانه‌ها برای ملک خود تعیین می‌کنند موجب شده مردم جرات و توان خرید ملک نداشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، مستاجران نیز که این بی‌ثباتی را بیشتر از حوزه خرید و فروش حس می‌کنند چاره‌ای جز تن دادن به مبالغ سنگین و غیر متعارف اجاره‌ها را ندارند.

بسیاری از مشاوران املاک تعیین درصد افزایش مشخص را بی‎فایده دانسته و عنوان می‌کنند که صاحب‌خانه اهمیتی به این درصد تعیین شده نمی‌دهند.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن از ابتدای خرداد

برای بررسی وضعیت بازار مسکن به سراغ مشاوران املاک یکی از مناطق شهر رفتیم. یکی از مشاوران املاک در خیابان امامت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار می‌کند: در زمینه خرید و فروش مسکن باید افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته باشیم، زیرا سازه‌هایی که با متری ۴۵ تا ۷۰ میلیون تومان معامله شده با فولاد ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ساخته شده، اما اکنون باید با فولاد ۵ میلیون تومان ساخته شود.

وی می‌افزاید: تنها یک مورد ۲ برابر شده، علاوه بر این ۴۰ درصد افزایش قیمت عوارض شهرداری را نیز داریم، سازه و دستمزد کارگران نیز افزایش داشته، بنابراین قطعا ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت و آپارتمان متری ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان گران‌تر خواهد شد که این افزایش قیمت از ابتدای خرداد ماه شروع می‎شود.

خانه نوساز متری ۳۵ میلیون، اکنون ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان شده است

یکی دیگر از مشاوران املاک در خیابان امامت با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن راکد است، عنوان می‌کند: قیمت مسکن فوق‌العاده افزایش داشته، منزل نوساز که متری ۳۵ میلیون تومان بوده در حال حاضر به ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان رسیده است. مردم نیز توان خرید ندارند و نمی‌توانند خانه نوساز بخرند.

وی بیان می‌کند: رهن و اجاره نیز افزایش قیمت داشته و هر صاحب‌خانه‌ای با نظر خودش افزایش قیمت می‎دهد. مالکان تعرفه ۲۰ درصدی که سال گذشته تعیین شده را اجرا نمی‌کنند و به فکر مردم نیستند. افزایش قیمت در زمینه خرید و فروش عرف دارد، اما در رهن و اجاره هر کس هر میزانی می‌خواهد افزایش می‌‎دهد.

مالکان حرف اول و آخر را می‌زنند

مشاور املاک دیگری در خیابان استقلال وضعیت معامله مسکن را به شدت ضعیف دانسته و تصریح می‌کند: قیمت مسکن به صورت باورنکردنی افزایش یافته است. از قبل عید تاکنون مسکن در منطقه ما متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان گران‌تر شده است. ما مانند صرافی‌ها شدیم و تنها ارزیابی می‌‎کنیم که قیمت چه میزان شده است.

وی ادامه می‌دهد: ۱۰۰ درصد مالکان اهمیتی به بخشنامه اتحادیه در سال گذشته در خصوص حداکثر افزایش ۲۰ درصدی نمی‌دهند. ما مشاور املاک هستیم، اما مالکان حرف اول و آخر را می‌زنند.

قیمت مسکن از کنترل خارج شده است

یکی دیگر از مشاوران املاک در خیابان معلم می‌گوید: قیمت مسکن بی‌رویه افزایش پیدا کرده است. دولت باید امکانات لازم برای بساز و بفروش‌ها فراهم کند، مالیات را حذف و مصالح را ارزان کند، همچنین پروانه رایگان بدهد تا بتوانند مسکن بسازند.

وی اضافه می‌کند: قیمت‌ها از کنترل خارج شده و هر کس هر میزانی می‌خواهد بیان می‌کند. نرخ ثابتی وجود ندارد، هفته قبل یک قیمت و این هفته نیز یک قیمت بوده است. وضعیت معامله نیز راکد است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

صاحب‌خانه‌ها در زمینه قیمت سلیقه‌ای عمل می‌کنند

در ادامه به سراغ محمد عیدی، رئیس اتحادیه املاک مشهد رفتیم. وی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار می‌کند: الان به فصل رهن و اجاره نزدیک می‌شویم. امسال افزایشی در زمینه اجاره‌ها داشتیم، البته هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده و قرار است دستورالعملی تعیین شود. متاسفانه صاحب‌خانه‌ها به صورت سلیقه‌ای نرخ‌ها را اعلام می‌‎کنند. از عید تاکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش در زمینه رهن و اجاره داشتیم.

وی بیان می‌کند: در زمینه خرید و فروش در حال حاضر فروشنده زیاد نیست و از بعد عید وضعیت راکد است. خریداران نیز منتظر هستند ببینند بازار از ابتدای اردیبهشت چگونه خواهد بود و ثبات قیمت خواهیم داشت یا خیر.

عیدی می‌‎گوید: متاسفانه الان همه چیز را با دلار می‌سنجند، زمانی که دلار افزایش پیدا کند، صاحب‌خانه‌ها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. تا زمانی که ثبات قیمت نداشته باشیم و مصالح ساختمانی به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند این موضوع بر قیمت ملک اثر می‌گذارد. از اردیبهشت معاملات به جریان خواهد افتاد تا خرید و فروش هم رونق بگیرد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد عنوان می‎کند: امیدوارم دولتمردان کاری کنند که ثبات اقتصادی شکل بگیرد و افزایش قیمت نداشته باشیم، اما اکنون با این تورمی که وجود دارد افزایش قیمت بالایی خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->